#4 Zliide Technologies: Hvordan går man fra ide til virksomhed?

Hvad gør man når man har fået verdens bedste ide, og tænker, det vil alle da gerne købe. I denne episode hører vi om en gruppe unge drenges iværksættereventyr og om hvordan de fik ideen til at blive til en virksomhed og ikke mindst om hvordan det er lykkedes dem at overtale investorer til at tro på, at deres produkt kommer til at revolutionere den fysiske handel.

 

VORES GÆST

 

Morten Møgelmose er CEO og medstifter af Zliide Technologies. For knap 3 år siden, mens han stadig var i gymnasiet, stiftede han selskabet sammen med 3 andre unge drenge fra nordjylland på baggrund af en ide, som muligt kan revolutionere den fysiske handel.

Zliide vil flytte  barrieren mellem fysisk og online handel, så kunderne i fremtiden bliver fri for at stå i kø ved disken. De har gjort det muligt at købe en vare via din smartphone, ved at gøre tøjalarmen “klog”, således den låser op når handlen er gennemført.

Deres produkt åbner døren for at have fysiske butikker med færre ansatte, mersalg via direkte kontakt til kunder via smartphone og ikke mindst indsamling af brugerdata.

Se mere på Morten’s LinkedIn-profil.

www.zliide.com

 

DENNE EPISODE

I denne episode hører du om:

  • Hvordan går man fra ide til virksomhed
  • Hvordan sammensætter man det rigtige team med de rigtige kompetencer
  • Hvorfor er det så vigtigt at dele din ide med andre
  • Hvordan skaffer man finansiering uden at have et produkt
  • Er der forskel på en yngre og ældre generation af iværksættere
  • Hvordan kan butikkerne tage kampen op mod Amazon
  • Hvordan finder man og vælger de rette samarbejdspartnere
  • Hvordan holder man energien kørede når man har været igang i flere år
  • Hvorfor et skarpt pitch er SÅ vigtigt

 

GODE RÅD

I denne episode får du disse gode råd:

 

#1 Du skal kende din målgruppe og deres udfordringer?

Det står lysende klart når man lytter til Morten Møgelmose, at han har 100 % styr på tøjbranchens udfordringer og forbrugeradfærd. De seneste 3 år har Zliide Technologies skulle overtale investorer og samarbejdspartnere om at deres produkt vil revolutionere branchen og blive en stor international succes. Det har de lykkedes med, ved meget præcist at kunne beskrive hvordan deres produkt løser nogle af tøjbranchens udfordringer og rammer spot on på fremtidens forbrugeradfærd.

 

#2 Dit team skal have stærke kompetencer?

Når du starter dit iværksættereventyr så er det vigtigt at du samler et stærkt team omkring dig. Enten indenfor ejerkredsen, eller som rådgivere. Du vil aldrig kunne løse alle de udfordringer der opstår undervejs hverken kompetencemæssigt eller tidsmæssigt. Når du sidder overfor en bankrådgiver eller en investor, så vil de ligge stor vægt på at der er tilstrækkeligt med kompetencer i teamet til at realisere din drøm, for ellers er den ikke værd at spilde penge på.

 

#3 Dit ptich skal sidde lige i skabet!

Det kan ikke siges tydeligt nok, når du skal pitche din ide for andre, så skal du være super skarp! Du skal klart og tydeligt kunne redegøre for “what’s in it for me”, både fra kundens og investorens sysnpunkt. Kan du skabe indlevelse hos lytteren ved at fortælle i billeder og skabe en medfølelse, så er du rigtig godt på vej. Men det kræver øvelse og den rette udstråling for at brænde igennem.

 

OM COMPANYBLOG’S PODCAST

Vores podcast sætter fokus på livet som iværksætter og ejerleder. Vi inviterer en gæst i studiet som bidrager med deres oplevelser og erfaringer. Vi stiller skarpt på nogle af de udfordringer som iværksættere og ejerledere står overfor i deres dagligdag.

 

Har du spørgsmål til gæsten eller emnet på podcasten, eller har du bare lyst til at give os din feedback, så er du meget velkommen til at kontakte os.

 

Besøg os også på www.facebook.com/companyblogdk eller www.linkedin.com/company/companyblog.

 

Advokaten, Stine Kalsmose Jakobsen, Holst Advokater

Revisoren, Brian Christensen, Kvist & Jensen

Bankmanden, Kim Groth, Spar Nord

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Companyblog.dk © 2018