#7 Bytømreren: Tømrerfirma med vokseværk!

Hvordan får du succes som håndværker og skaber en succesfuld forretning. I denne episode hører du om hvordan det er at være leder i en tømrervirksomhed som vokser, og hvordan lederen bliver nødt til at uddeligere ansvar til sine medarbejdere, når virksomheden bliver så stor at lederen ikke kan være involveret i alle beslutningerne.

 

VORES GÆST

Simon Jæger er ejer af Bytømreren, som han i 2004 købte af stifteren Torben Nielsen. Simon overtog virksomheden med to ansatte og nu har han 160 ansatte. Rejsen startede egentligt med at Simon i en ung alder renoverede et byhus i Aarhus. Han lærte hurtigt folk i branchen at kende og det blev startskuddet til en karierre som selvstændig. Bytømreren har  siden 2004 haft vokseværk og blevet til en virksomhed man ligger mærke til, ikke kun i det østjyske. Om det er en tilfældighed eller held, ved Simon ikke, men han mener selv han altid har været godt til at opsøge muligheder.

Se mere på Simon’s LinkedIn-profil.

www.bytomreren.dk

 

DENNE EPISODE

I denne episode hører du om:

  • Hvordan man skaber et godt samarbejde med den tidligere ejer af en virksomhed
  • Hvordan man skalerer en håndværkvirksomhed
  • Hvorfor uddeligering af ansvar er nødvendigt for at vokse sin virksomhed
  • Hvordan man styrer 160 ansatte og sikrer effektiv udnyttelse af ressourcerne
  • Hvordan det er at have venner ansat i sin virksomhed
  • Hvordan skaber man kendskab og synlighed om sin virksomhed
  • Hvordan holder man fast i det gode håndværk i et konkurrencepræget marked
  • Hvis man opsøger mulighederne så har man chancen for at få succes!

 

GODE RÅD

I denne episode får du disse gode råd:

 

#1 Bliv iværksætter i en ung alder

Det er godt at starte som iværksætter i en ung alder mens man har gå-på-mod og endnu ikke har så mange forpligtelser. Som ung er man ikke bundet på samme måde af familie- og økonomiske forpligtelser, som kan tage fokus fra forretningen.

 

#2 Giv medarbejderne ansvar

Det er vigtigt at give sine medarbejder ansvar, fordi det skaber tillid og du får medarbejdere som bliver selvstændige og handlekraftige. Medarbejderen er i mange tilfælde den bedste til at løse opgaven, fordi medarbejderen har flere informationer omkring den specifikke opgave, end ejeren har tid eller lyst til at sætte sig ind i. Når ansvaret er givet videre, så er det lige så vigtigt for lederen at stole på sine medarbejdere og have tiltro til at de siger til hvis de har problemer eller begår fejl.

 

#3 Det kan betale sig at sige nej tak til opgaver

Byggebranchen har fart på i disse år og der er rigtig mange projekter, flere end der er mandskab tilat løse. Det er vigtigt at virksomhederne ikke påtager sig flere opgaver end de har kapacitet til at løse, selv om det kan være fristende. Når det går for hurtigt laves der for mange fejl ved byggerierne. Det medfører fejl og mangler og fører til utilfredse kunder og dårlig indtjening.

 

OM COMPANYBLOG’S PODCAST

Vores podcast sætter fokus på livet som iværksætter og ejerleder. Vi inviterer en gæst i studiet som bidrager med deres oplevelser og erfaringer. Vi stiller skarpt på nogle af de udfordringer som iværksættere og ejerledere står overfor i deres dagligdag.

 

Har du spørgsmål til gæsten eller emnet på podcasten, eller har du bare lyst til at give os din feedback, så er du meget velkommen til at kontakte os.

 

Besøg os også på www.facebook.com/companyblogdk eller www.linkedin.com/company/companyblog.

 

Advokaten, Stine Kalsmose Jakobsen, Holst Advokater

Revisoren, Brian Christensen, Kvist & Jensen

Bankmanden, Kim Groth, Spar Nord

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Companyblog.dk © 2018