#9 Anders Marcus: Det nytter ikke noget at gemme sig bag skrivebordet

Det handler om at kunne sælge! I denne episode sætter vi fokus på salg – hvorfor salg er kernen i at skabe en succes. Ingen produkter er så gode at de kan sælge sig selv og uden indsats vil du højt sandsynligt fejle.

 

VORES GÆST

Anders Marcus er direktør og stifter af Obton Group, som er Danmarks største kapitalforvalter indenfor alternative investeringer. Det omfatter både drift og udvikling af solcelleparker, vindmølleparker og senest boligudlejningsejendomme. Anders har været iværksætter i over 20 år, og for 13 år siden solgte han sammen med sin kompagnon den første virksomhed. Efter salget købte de sig ind i en smykkevirksomhed. Her lavede de et succesfuldt turn around og det endte med et salg til en kapitalfond 3 år efter. De sidste 10 år har Anders brugt på at opbygge Obton Group.

Se mere på Anders’ LinkedIn-profil.

https://www.obton.com/

 

DENNE EPISODE

I denne episode hører du om:

  • Hvorfor man skal prøve frem for at lave analyser
  • Hvorfor man skal bakke op om medarbejdernes fejl
  • Hvornår skal et initiativ stoppes, hvis det ikke virker
  • Hvorfor salg er vigtigere end det perfekte produkt
  • Alle i organisationen bør sælge og have dialog med kunden
  • Hvorfor dialog med kunderne er kernen i en god salgsproces
  • Bedreviden er en hæmsko for udvikling!
  • Erfaring er vigtigt
  • Man skal være tro mod ens værdier
  • Alle medarbejdere har en rolle at spille i organisationen

 

GODE RÅD

I denne episode får du disse gode råd:

 

#1 Man skal turde fejl

Man bør aldrig straffe en medarbejder for at vise initiativ og handle med virksomhedens bedste for øje, uanset om der fejles i eksekveseringen. Hvis man gerne vil have en performance-kultur i virksomheden, så skal der være plads til at medarbejderne tager ansvar og handler, uden frygten for at blive udstillet som en fiasko. Man skal bare huske at tale åben og ærligt om de fejl som ganske givet vil opstå. Ingen har skabt en succes uden at fejle undervejs.

 

#2 Salg af drivkraften bag en succes

Det nytter ikke noget at have det bedste produkt, hvis ingen formår at sælge det. De iværksættere der får succes er typisk dem der formår at være gode købmænd. Salg er en diciplin i sig selv, som man skal have stor respekt for, fordi ingen produkter sælger sig selv. Der benyttes ofte mange ressourcer på at udvikle produkter, men samme prioritet ses ikke nødvendigvis på salget. Det nytter ikke noget at gemme sig bag skrivebordet, det handler om at komme ud på landevejen og snakke med kunderne. Dialog med kunden er vigtigt for både direktøren og sekretæren.

 

#3 Den flotte powerpoint er ikke nødvendigt

Vi kan alle lave en powerpoint præsentation med oplysninger om vores produkter. Vi kan alle sætte finde nogle flotte billeder og lave en fin indpakning. Men er det virkeligt nødvendigt? Kan du forklare dit produkt uden den flotte powerpoint – hvis ikke så bør du måske øve dig. En præsentation skal ikke være højtlæsning, men være en dialog med kunden, som fokuserer på behov og følelser. Powerpoint kan ikke lytte for dig.

 

OM COMPANYBLOG’S PODCAST

Vores podcast sætter fokus på livet som iværksætter og ejerleder. Vi inviterer en gæst i studiet som bidrager med deres oplevelser og erfaringer. Vi stiller skarpt på nogle af de udfordringer som iværksættere og ejerledere står overfor i deres dagligdag.

 

Har du spørgsmål til gæsten eller emnet på podcasten, eller har du bare lyst til at give os din feedback, så er du meget velkommen til at kontakte os.

 

Besøg os også på www.facebook.com/companyblogdk eller www.linkedin.com/company/companyblog.

 

Advokaten, Stine Kalsmose Jakobsen, Holst Advokater

Revisoren, Brian Christensen, Kvist & Jensen

Bankmanden, Kim Groth, Spar Nord

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Companyblog.dk © 2018